start

torsdag den 5. juni 2014

Dværgørn i Skagen igen

Netop ankommen til Skagen, blev der pakket ud, et kort måltid mad, så var det ud for at kigge til den Buskrørsanger som var på Fyrvej. Buskrørs blev hurtig lokaliseret, sang ivrigt. Walkien skrattede pludselig en del, med placering af noget ved forbrændingen. De brudstykker som jeg kunne høre lød spændene, så i dytten og ud mod saftevandsbakken. Undervejs kunne jeg nu høre at det var en Dværgørn som var blevet spottet. Stod nu ved Saftevandsbakken sammen med 4 andre og afventede Ørnen. Da vi endelig fandt den, var det i modlys og kun ganske kort tid, da den drejede af og fløj retur sydover igen. Øv. Den ville jeg se bedre, så i bilen og turen gik syd ud af byen, første hold ved gyvelmarkene, intet at spotte. Så ud til Brennerpasset og op på bakken bevæbnet med mit ny Canon 70D. Efter kort tid kunne,fandt jeg  Dværgørnen flyvende sydøst imellem Flagbakken og Brennerpasset. Den var så flink at lægge kursen om, så den kredsene kom sydvest, lige over hovedet på mig. Foto nedenfor taler for sig selv. Således skagen`s og min anden Dværgørn i år. Det var nr 12 for Skagen.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar